Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO)
Maatschappelijk verantwoord ondernemen is grootste trend in eventmarkt.
Maatschappelijk verantwoord ondernemen is binnen de eventmarkt de grootste trend zo blijkt uit Feestelijk zakendoen.
Milieu
Bij het NISOM wordt er aandacht besteed aan het milieu bij de opleidingen Sportmanagement en Eventmanagement. De meeste (sport)evenementen leveren naast plezier ook milieuoverlast op door afval, geluids -en verkeersoverlast. Milieuzorg en milieuvoorlichting is bij het NISOM geïntegreerd bij projectmanagement.
Zo kan het gebruik van duurzaam kunststof serviesgoed en glazen een aanzienlijke besparing opleveren. Een schoon (sport) evenement krijgt niet alleen meer waardering bij het publiek, maar kan de organisator veel geld besparen door onnodige energie, afval en andere kosten te vermijden.
Onze studenten zijn betrokken bij voorlichtingsactiviteiten bij de organisatoren en andere betrokkenen bij (sport)evenementen.
Sociale media
Het NISOM schenkt in de opleidingen veel aandacht aan de sociale media. Uit onderzoek blijkt dat 50% van het internetverkeer veroorzaakt wordt door de sociale media.
Grote aantallen van studenten verenigen zich in sociale netwerken en communities. De sociale media vormen een platform voor studenten om informatie te vinden en massaal te verspreiden
Bij het NISOM leer je het gedrag en de wensen van de veranderende consument kennen en je leert hoe je hier op in kunt spelen. Je maakt kennis met Twitter, LinkedIn en Facebook en je krijgt inzicht hoe je deze in kunt zetten voor sociale marketing.
Je gaat zelf aan de slag en je leert stap voor stap hoe je een social marketingstrategie kunt ontwikkelen. Dit doe je onder begeleiding van onze coaches.
Tijdens de lessen leer je:
- De social marketing doelstellingen
- De social marketing doelgroepen
- Je ontwikkelt concepten voor social marketing
- Je leert de aanpak van de sociale marketingstrategie in de crossmediale marketing en media aanpak.
|